Voor specifieke informatie of informatie op maat, neem contact met ons op.
De Programmeur Beveiligingsinstallaties / Senior Inbedrijfsteller programmeert het systeem conform standaardprogramma taal, open source of close source software.
Hij/Zij test de software in een veilige omgeving.
Hij/Zij beheert het beveiligingssysteem en lost fouten op.
De Programmeur Beveiligingsinstallaties / Senior Inbedrijfsteller kan omgaan met vertrouwelijke gegevens.
Hij/Zij kan de basis gegevens noodzakelijk voor de dienstverlening van een PAC benoemen.
De medewerker kan communiceren met in- en externe klanten, leveranciers, collega's (en leidinggevende) in woord en geschrift. Hij/Zij kan op adequate wijze contact onderhouden met de klant. Hij/Zij stelt gerichte vragen om alle relevante informatie boven water te krijgen. Hij/Zij vraagt door bij medewerkers/klant die aanwezig waren/was op het moment dat een storing zich voordeed, om een goede analyse te kunnen maken. Hij hoort de storingsmelding/omschrijving aan en stelt aanvullende vragen. Hij/Zij kan uitleg geven over de werking van het beveiligingssysteem en het onderhoud, instructies over het gebruik en komt hierbij over als een deskundige. Hij/Zij kan correct, vlot en bondig formuleren en communiceren in vaktaal en is in staat vakkennis en ervaringen met collega's te delen. Hij/Zij heeft omgangskunde en kan informatie analyseren en mondeling en schriftelijk samenvatten.
De medewerker kan op adequate wijze samenwerken en afstemmen met collega's en klant, zodat het werk wordt uitgevoerd in een voor alle teamleden prettige werksfeer. Hij/Zij kan instructies geven en overleggen. Hij/Zij kan collega's begeleiden en instrueren. Hij/Zij kan omgaan met kritiek en zichzelf ook kritisch naar collega's opstellen. Hij/Zij is gemotiveerd en enthousiast en stelt zich collegiaal op. Hij/Zij helpt collega's als ze daarom vragen en deelt vakkennis met collega's. Hij/Zij spreekt collega's aan op werkhouding en gedrag. Hij bespreekt problemen met zijn collega’s.
De medewerker kan plannen en organiseren, is in staat eigen werkzaamheden voor te bereiden en om mensen (monteurs, onderaannemers/leveranciers) en middelen (PBM's, gereedschappen, materialen en (klim)materieel) te plannen. Hij/ZIj vult hiervoor bestel en werkbonnen in en heeft kennis van dataverwerking. Hij/Zij is op tijd aanwezig, verzamelt alle relevante informatie en Interpreteert deze informatie en beoordeelt de situatie ter plekke. Hij/Zij schat in hoelang de werkzaamheden gaan duren, overlegt met de klant, werkverantwoordelijke over de wijze van uitvoering, aanvang en einde van de werkzaamheden. Hij/ZIj heeft gevoel voor ruimte, richting en benodigde montagetijd en heeft kostenbesef. Hij/Zij heeft kennis van geautomatiseerde systemen voor projectplanning en kan kostenbewust werken. Hij/Zij bepaalt in overleg met de klant werkvolgorde, stelt prioriteiten en houdt rekening met de bij de klant geldende regels. Hij/Zij gebruikt de bij de klant gewenste kleding en bedekking als overjas, haarnetten, overschoenen en dergelijke.
De medewerker kan werken met onderhoudsplannen/onderhoudsrapporten. Hij/Zij kan mondeling en schriftelijk periodiek (per dag of per week) de voortgang rapporteren over de werkzaamheden, zodat betrokkenen (collega’s, klanten, leidinggevende, onderaannemers) doelmatig worden geïnformeerd. Hij/Zij kan digitale systemen raadplegen voor het opzoeken van werkinstructies en het vullen van rapportages
Hij/Zij kent de nut en noodzaak van rapporteren in storingsrapporten en inspectierapporten en bepaalt welke aanvullende informatie wel en niet van belang is om vast te leggen en bepaalt welke informatie relevant is voor degene aan wie hij rapporteert. Hij geeft duidelijke en complete informatie en maakt zo nodig gebruik van diverse soorten communicatieapparatuur.
Hij/Zij vult werk-, uren, en materiaalbonnen in, vaak in standaard werkbonnen en test- en meetresultaten van onderzoeken. Hij/Zij signaleert wanneer er materialen/onderdelen bijbesteld moet worden en geeft dit tijdig door. Hij/Zij gebruikt de gebruikelijke (eenduidige) benaming voor materialen/onderdelen. Hij/Zij kan gestructureerd administreren en archiveren van o.a. afspraken, meer-/minderwerk, weekstaten, toolboxen en tekeningen. Hij/Zij rapporteert zowel mondeling als schriftelijk over klachten, incidenten en verbetervoorstellen en meldt arbeidsrisico's (VCA).
De medewerker zorgt voor een goede voorbereiding voorafgaand aan het bezoek aan de klant. Hij meldt zich correct aan en af. Hij kent de verschillende culturele en etnische achtergronden en kan dat toepassen in klantcontacten.
Hij ziet er verzorgd, schoon en netjes uit en is representatief voor het bedrijf.
De medewerker stelt zich klantvriendelijk op en daarvoor moet hij kunnen communiceren met de klant. De medewerker heeft kennis van de branche en producten en diensten van de organisatie (bedrijf). Hij geeft de klant deskundig advies. Informeert de klant over de werkzaamheden en geeft duidelijk aan wat deze kan verwachten.
Hij is in staat aan de klant te vragen of deze tevreden is over de geleverde dienst. Hij kan uitleg geven over de werking van het beveiligingssysteem en beantwoordt vragen van de klant.
De medewerker kan omgaan met kritiek en zelf nagaan of hij de kritiek kan wegnemen. Hij is in staat kritiek, vragen of problemen naar wens van de klant op te lossen. Hij streeft naar een zo veel mogelijk tevreden gestelde klant.
De medewerker werkt op een systematische manier volgens de verstrekte opdracht/bestek/offerte en volgt instructies en procedures op. Hij/Zij werkt volgens het (wel of niet vastgelegde) kwaliteitssysteem van de werkgever en voert een kwaliteitscyclus uit. Hij/Zij heeft kennis van toepassing zijnde wet- en regelgeving en de van toepassing zijnde veiligheidsvoorschriften, bedrijfsvoorschriften en brede en specialistische kennis van relevante kwaliteitsprocedures en richtlijnen. De uitgevoerde werkzaamheden voldoen aan de norm, de afspraken en zijn binnen de afgesproken tijd afgerond. De medewerker werkt met de voorschriften die betrekking hebben op de benoemde vakhandelingen. Hij/Zij past zich aan de bedrijfscultuur aan en komt gemaakte afspraken na. Hij/Zij werkt ordentelijk en zorgvuldig, past zijn vakdeskundigheid (kennis en vaardigheden) toe en gaat efficiënt en kostenbewust om met materialen, gereedschappen, materieel, tijd en energie. Hij/Zij werkt met digitale systemen relevant voor het werk en toepassen ervan. Hij/Zij weet dat hij/zij verantwoordelijk is voor de veiligheid en het geleverde werk. Hij/Zij controleert en meet het eigen werk en keurt en controleert eindproducten. Hij/Zij is verantwoordelijk voor zelfstandig uitgevoerde werkzaamheden aan (deel) projecten en werkzaamheden die onder zijn begeleiding zijn gedaan door minder ervaren collega's. Hij houdt toezicht op hun werkzaamheden. Hij/Zij levert de werkplek netjes op.
De medewerker is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid, die van anderen (collega's en klanten), de omgeving en het milieu. Hij/Zij is op de hoogte van relevante wetten (waaronder altijd het Bouwbesluit), regels en normen en arbo-, veiligheids-, milieu- en bedrijfsvoorschriften: veiligheidsmaatregelen, persoonlijke beschermingsmiddelen, brand en explosie, gezondheid en gezond/veilig, elektriciteit, hygiëne op de werkplek, beroepsziekten. Hij/Zij is bekend met de van toepassing zijnde veiligheidseisen en is bekend met de toe te passen PBM's.
Hij/Zij houdt toezicht op de uitvoering van:
- kwaliteit, Arbo en milieu (KAM)
- veiligheid gezondheid en milieu (VCA + VOL, veiligheid operationeel leidinggevende)
- procedures, instructies en signalering
- veilig werken algemeen en aan installaties (o.a. Hygiëne op de werkplek)
- veiligheidsgedrag van zichzelf en anderen
Hij/Zij verkent de werkplek en beoordeelt deze op veiligheid. Hij/Zij kan een inschatting maken van gangbare en minder gangbare risico's. Als hij/zij een onveilige situatie signaleert grijpt hij/zij onmiddellijk in. Hij/Zij brengt voorzieningen aan ter voorkoming van onveilige situaties op de werkplek. Hij/Zij heeft kennis van en inzicht in veel voorkomende factoren die de menselijke prestatie op het gebied van veiligheid nadelig beïnvloeden (Human Factors). Hij/Zij houdt controle op veilig werken (volgens wet- en regelgeving, bedrijfsnormen/productiviteit) en past bedrijfsvoorschriften toe.
De medewerker kan (digitale) informatie- en communicatiemiddelen en -systemen hanteren.
De medewerker hanteert TCP/IP protocollen.
Hij/Zij hanteert security protocollen.
Hij/Zij past computer – en informatiebeveiliging software/hardware toe.
Hij/Zij houdt rekening met doel en functie van computer – en informatiebeveiliging.
Hij/Zij hanteert de gebruikelijke programma taal.
Hij/Zij schrijft op basis van klantspecificaties aangepaste programma's.
Hij/Zij hanteert (standaard)programma taal, open source, close source software.
Hij/Zij test software/programma in een veilige omgeving.
De medewerker ontvangt opdrachten van de klant/meldingen.
Hij/Zij logt in op het systeem.
Hij/Zij spoort fouten in programma op.
Hij/Zij zoekt relaties en legt verbanden tussen diverse meldingen
Hij/Zij trekt zelfstandig conclusies, hersteld of past eventueel het programma aan.
De medewerker hanteert de eisen die worden gesteld aan het verzenden van vertrouwelijke informatie.
De medewerker kan de basis gegevens noodzakelijk voor de dienstverlening van een PAC benoemen.